-

Zbigniew

Komentarze użytkownika

@Żegluga na Warcie Leitgebera (2 maja 2018 15:18)

Szanowni Państwo wszystko na temat histori żeglugi śródlądowej znajdziecie na stronie :

www.zegluga.wroclaw.pl/viewpage.php?page_id=28

Na przykład Droga Wodna Bałtyk - Morze Czarne (Wisła-San-Dniestr-Prut-Dunaj)

https://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_id=498

Pozdrawiam

Zbigniew
5 maja 2018 11:53

@Żegluga na Warcie Leitgebera (2 maja 2018 15:18)

Też mi się nie otwiera, chodziło mi bardziej o pokazanie okładki tej książki. Pewnie tam kiedyś zadzwonię. Jak jest Pan zainteresowany żeglugą śródlądową w Polsce to pewnie ją Pan i tak zdobędzie.

Zbigniew
4 maja 2018 15:10

@Żegluga na Warcie Leitgebera (2 maja 2018 15:18)

Środkową Wisłą nie ma co wozić, tam nie ma korytarza transportowego (tzn. nie wydano zgody na to). Jeśli chodzi o historię żeglugi śródlądowej i dróg wodnych w Polsce polecam "Monografię dróg wodnych śródlądowych w Polsce" wydaną w 1985 roku w nakładzie 400 sztuk z nadrukiem poufne. 

http://smp.am.szczecin.pl/dlibra/docmetadata?id=1136

 

Zbigniew
4 maja 2018 14:23

@Żegluga na Warcie Leitgebera (2 maja 2018 15:18)

Proszę bez entuzjazmu. Poczekajmy kiedy ujawnią się banki, które będą kredytować budowę stopni wodnych i flotę śródlądową. 

Zbigniew
4 maja 2018 13:19

@Żegluga na Warcie Leitgebera (2 maja 2018 15:18)

Dzieje się, właśnie kończą 20-letnią budową stopnia wodnego Malczyce, wg obecnie niedysponowanego byłego wc ministra środowiska p. Gawłowskiego ta budowa miała się zakończyć po roku 2020... Kiedyś do tematu odbudowy dróg wodnych i żeglugi śródlądowej podchodziłem bardzo emocjonalnie. Teraz troszkę stonowałem. Obszarem mojego zainteresowania jest górna Wisła i Kanał Śląski. Proszę zobaczyć jak postępują prace przy remoncie Portu Koźle. Z tego co obserwuję to, Amerykanie kazali uruchomić żeglugę śródlądową w Polsce, nie znam jeszcze struktury finasowania tych wszystkich stopni wodnych na Odrze i Wiśle. 

Zbigniew
4 maja 2018 12:43

@Żegluga na Warcie Leitgebera (2 maja 2018 15:18)

Decyzja o wygaszeniu żeglugi śródlądowej zapadła w 1985 w Nowym Jorku (spotkanie Davida R. z Wojciechem J.). Bez żeglugi śródlądowej nie ma ciężkiego przemysłu. Nadmieniam, że celu budowy drogi wodnej o określonych parametrach, na rzekach budowane są stopnie wodne, które przede wszystkim służą racjonalnemu zarządzaniem zasobami wodnymi (retencja, energetyka wodna, zabezpieczenie przed powodzią itp.) Bez zasobów wodnych nie ma przemysłu ciężkiego. Proszę też zwrócić uwagę, że żegluga śródlądowa była też istotnym elementem strategicznym w latach od lat 60 do początku 80 XX wieku. Te wszystkie czołgi i rakiety trzeba było czymś przewozić, dlatego tak była rozbudowana (odbudowana) flota śródlądowa. Są jeszcze inne ciekawe rzeczy, np. plan bu ...

Zbigniew
4 maja 2018 11:25

@Żegluga na Warcie Leitgebera (2 maja 2018 15:18)

Kiedyś popełniłem tekst: 

https://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=2709

Takie są dziś priorytety Rządu III RP, po pierwsze Odra , po drugie Kanał Śląski z górną Wisłą, po trzecie dolna Wisła.
 

Zbigniew
4 maja 2018 10:43

@Żegluga na Warcie Leitgebera (2 maja 2018 15:18)

Jeśli chodzi o żeglugę śródlądową  w Polsce między innymi na Warcie to polecam:

www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_id=73

www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_id=88

gdzie polecam komentarz śp.Jerzego Hopfera.

Jest tego tam dużo. 

Zbigniew
2 maja 2018 16:31

@Żegluga na Warcie Leitgebera (2 maja 2018 15:18)

Powinno być potażu (popiół ze spalania węgla drzewnego), a nie potasu. Tylko tak się czepiam.

Zbigniew
2 maja 2018 16:17

 Poprzednia  Strona 14 na 14.